Entry Baru

Friday, May 20, 2011

~da abis praktikal...~

salam..huhu.. sedih arr..da abis praktikal pon ar..nape kejap je..aku nak lagi..best sangat dok hospital..boley inject orang..hehe..tapi arinie aku wat keje dalam emergency & trauma..wah2.. memang bertambah buzy la dalam tu..darah masih fresh lagi ha..aku tengok pon trauma.pagi2 lagi da ade orang xcident..macam2 la.. ade yang nyawa2 ikan.. tapi alhamdulillah hidup semula..dalam wad kecemasan tu memang buzy sangat2.. ade yang patah kaki..tapi byk yang patah kaki sebabnye..diorang xcident dalam 1 kemalangan antara lori n bas.first aku dengar bunyi ambulance tanda amaran utk sume staff n doktor dlm tu..mmg mengejutkan aku..keadaan semakin cemas,doktor sempat lagi bergurau2..yela..diorang da pro dlm hal2 macam nie..aku nie first time je masok wat keje dalam tu.tapikan.. MA dalam tu sume muda2 lagi..hehe.. bukan nak menggatal..suke tgk diorang je..tiba2 tadi aku tengah tengok dia tulis,dia tanya aku ''RA nie ape???'' aku pon ''ha??xtau" pastu dia pon xplain kat aku..dalam wat kecemasan sempat lagi sembang.pastu dia cakap,''saya nie baru 6 bulan wat keje macam nie..'' aku pon..''ow..macam mane bley masok cnie??'' dia jwb ''dapat SPA sya pon dtg cnie la'' pastu dtg lg pesakit..kami pon blah mcm tu je.. hehe..pastu masuk bilik tempat simpan beg2 utk kegunaan di dalam ambulance..macam nie beg dia..

macam2 ade dalam nie..aku tengok je diorg bubuh..huhu..kalo bley aku nak gi lagi hospital..bye.. wsalam..

0 org budak cantek n comey sedang komen: