Entry Baru

Sunday, April 16, 2017

Luahan hati yang pernah terluka

Assalammualaikum..kalau nak bercakap tentang hati dan perasaan..tak boleh dipaksa juga..walaupun kau kenal dia bertahun2 abad pun..siapa tahu,kenal harini esok kawin kan..tu soal jodoh masing2..beberapa bulan kenal pun belum cukup untuk mengenali hati budi masing2..tapi ada juga sesetengah lelaki yang tak pandang perempuan..dia hanya layan yang first menegur dia..dia tak mudah nak menyakat perempuan2 yang ada..walaupun satu universiti skali pun..ada juga lelaki yang nak perempuan tegur dulu..nasib juga itu pun..kan..tapi kadang2 kalau dah kenal..family plak ada yang tak suka..kau kena lawan kuat juga nak hadapi..walaupun kau sayang sangat2 kat dia tu..suatu hari kau kena redho n tabah untuk semua nie..dengan kekuatan inshallah kau ok..nana dah penah rasa benda nie semua..mentah2 nana tinggal dia..sebab? Sebab dia sambung study kat u..jumpa yang lain..bila jmpa check fon dah mesej2 bagai..tinggal je terus..masa tu frust yang teramat sangat..nangis teresak2 depan family..ayah n mak bagi semangat..dia dah pesan..kalo tak kawin lagi dia wat macam tu..nanti bila dah kawin lagi teruk..lebih baik tinggal ja..tapi sekarang..7 tahun yang lepas..dan hari ini girlfrend dia muncul untuk ganggu cik nana nie..seriously aku tak suka kacau jodoh orang beb..bila perempuan tu tanya..awak tak rasa kekok ke mesej ngan saya..yela kan..sy nie girl dot dot dot..(dalam hati..apa kejadah la minah nie..bukan masalah aku la..sbb aku yang tinggal dia..sah2 la aku tak rasa apa) kenapa dia yang muncul untuk menyakitkan aku? Awk tu bdk2 lagi cik adik oi..jangan buat best sangat keluar ngan lelaki..i dont care what u say..fight nana! Alamak..terlajak cerita pula..hehe..be strong yer wanita2 diluar sana..kumbang bukan seekor..tapi jangan amik suami orang ok..haha..ingat Allah sentiasa dengan kita..sebenarnya nana ada minta kawan2 yang pergi umrah..minta tlg doakan nana dgn dia..masa tu sepanjang problem melanda kes ayah dia nak reject i..omg! Cuba berdiam diri..skali dia cari balik..amin3...semoga berkekalan walaupun ayah dia nak reject..moga terbuka pintu hati ayah dia..buka sikit pon jadi la..redho..saya sayang dia sangat..menaip sambil bercakap dalam hati..dear love 😙ciknananordin

0 org budak cantek n comey sedang komen: